Tuska-lauantai myytiin loppuun keräten jälleen 23 000 kävijää 

Näin se on, loppuunmyytyä perjantaita seurasi loppuunmyyty lauantai. Bad Omensin ensimmäisen Helsingin keikan avittamana 23 000 kävijää löysi tiensä helteiseen Tuskaan. 

Karhu Main Stagella tämän hetken kuumimpiin metalcore-bändeihin lukeutuva The Plot In You täytti pääkentän ääriään myöten, kuten tekivät myös metalcore-uranuurtaja Trivium ja illan pääesiintyjä Bad Omens, jonka vokalisti Noah Sebastian kääri yleisön pikkusormensa ympärille ja bändin uskomattoman näyttävä show lunasti monen fanin vuosien odotukset. 
 
Radio City Stagen telttalava tarjosi paljon kaivattua suojaa helteeltä, jossa Suomen doom-lähettiläs Swallow The Sun tarjoili rauhallisen tyylikkään tunnin ja Rivers of Nihil edusti teknisen death metallin ehdotonta eliittiä.

Nordic Energy Stagella Helsingissä ennen näkemättömät Paleface Swissin pitelemätön deathcore ja jenkkimörssäri Kublai Khan TX:n hardcore-pohjainen myllytys ja kerrostalon kokoiset riffit nostivat kierrokset vaarallisen lähelle maksimia. 
 
Tivistämön KVLT stagen sisätilat eivät tarjonneet helpotusta helteeltä, päin vastoin. Hiki valui katosta kun mm. Tanskan moderni heavy metal / shoegaze –trio 802 ja kotimaiset dödisryhmät Survivors Zero ja Omnivortex survoivat meiningin kohdilleen. 

Kaksi mahtavaa päivää takana, ja viikonlopun huipennus vielä edessä kun muun muassa Bring Me The Horizon, Amorphis, Stam1na nousevat vielä lauteille Suvilahdessa. 
 
Kättä lippaan, huomenna vielä kerran! 

lisää uutisia

  • Kirjoitettu

    Tuska 2026 kävijäennätykseen – Suvilahdessa 66 000 festivaalivierasta

    Kiitos Tuska!
  • Kirjoitettu

    TUSKA 2026: LAUANTAI KÄYNTIIN

    Päivä 2!
  • Kirjoitettu

    Tuska 2026: Tuska-perjantai sivusi päiväkohtaista kävijäennätystä ja keräsi 23 000 kävijää  

    Päivä 1 pulkassa!